Sedih Tengok Dua Kucing Ni Mati Ketika Selamatkan Diri

Sedih nya tengok gambar kucing ni :( .. Tapi apa kita boleh buat .. nak tahu sebab apa ?
Jom baca selanjutnya

LULUH hati seorang pekerja restoran apabila tiga kucing kesayangannya mati akibat kebakaran yang berlaku di unit pangsapurinya di Bukit Jambul, Georgetown.
Lebih menyedihkan, dua daripadanya mati dalam cubaan melompat keluar dari kediaman Suraya Ismail, 28, yang terletak di tingkat 14.
Kucing yang ketiga pula mati akibat lemas selepas terperangkap di ruang tamu rumah unit berkenaan.
Suraya yang bergegas balik selepas mendapat panggilan mengenai kebakaran tersebut hanya mampu menangis selepas diberitahu mengenai kejadian yang menimpa kucing-kucingnya.
“Daniel berusia setahun, Eddy, lapan bulan dan Shasha baru berusia sebulan.
“Saya jumpa Daniel di tepi jalan setahun yang lalu. Saya sedih apabila barang-barang saya musnah, tapi hati saya lebih remuk mengenangkan kematian kucing-kucing saya,” ujarnya dalam keadaan teresak-esak.
Suraya tidak bercadang untuk memelihara kucing lain buat masa yang terdekat ini.
Kebakaran dipercayai bermula dari ruang tamu, namun ia tidak merebak ke bahagian lain di unit tersebut.
Menurut Ketua Pegawai Operasi Bomba dan Penyelamat Jalan Perak, Roslan Ahmad, sebanyak empat jentera dan 25 anggota dari Jalan Perak dan Bayan Baru bergegas ke tempat kejadian selepas mendapat panggilan pada jam 3.41 petang.
“Bagaimanapun, ia terlebih dahulu berjaya dipadamkan oleh pasukan sukarela Bomba Bukit Bendera dan pengurusan pangsapuri ,” ujarnya.
Sedih kan ? tapi dah ajal binatang tersebut kita tak mampu nak menghidupkan semula .. pasti ramai rakyat Malaysia sayangkan kucing betul tak ?
Sumber : Mynewshub

2 Responses to "Sedih Tengok Dua Kucing Ni Mati Ketika Selamatkan Diri"