Amran Lelaki Tabah Malaya?



''Agi ngidup agi ngelaban'' itu lah pepatah pepatung yang sesuai dengan amran sukarno sri wijowa al narita al Malizi. Berdiri tegak susuk tubuh seorang pahlawan ini walaupun dikecewakan bertubi tubi.


Seorang pekerja yang bertauliah,kepada ibu bapa di luar sana, ketahuilah amran adalah seorang pekerja profesional pam Minyak Petronas. Tidak pernah mengeluh walaupun hanya memakai motor demak. Namun kehenseman beliau masih tidak dapat menambat hati ''Keknis'' atau nama sebenar Hanis Zalikha. Mungkin barangkali amran tidak dapat melamar keknis di atas pentas semacam Hairul.





Setelah putus cinta kali pertama, amran tidak langsung sekali-kali kecewa. Malah untuk menunjukkan kejantanan Melayu yang sejati, dia terus menerus menagih cinta dan akhirnya mendapat cinta sejati daripada Yana Samsudin. Walaupun hampir pernah di Saman pilot wanita Malaysia yang comel, tapi amran sikit pun tak gentar. 



Amran ada di mana-mana. Dia terlalu agung bagi mereka yang berakal. Beliau pernah berkata:

''Kebodohannya hanya untuk mereka yang berakal''.

Dikhabarkan Yana Samsudin juga curang kepada Amran. Namun dia tidak pernah berputus asa. Ini lah sepatutnya kita contohi. Walau macam mana pun, yang membuatkan admin tak puas hati dengan amran hanyalah satu perkara.


Ya, ini lah yang menyebabkan admin tak puas hati. AMRAN!

Carilah perempuan lain untuk dipikat. Sesungguhnya Ameera ni jodoh istikhorah admin. Kau hensem Meran, Mohon lepas kan yang ni. Kalau tak, perang besar boleh meletus. Sesungguhnya kau lebih layak dapat yang lebih baik. 





0 Response to "Amran Lelaki Tabah Malaya?"

Post a Comment