Setem Panda Malaysia Bakal Dikeluarkan?

Setem Panda Malaysia Bakal Dikeluarkan?|

KUALA LUMPUR – Peminat setem dinasihatkan supaya bersedia dengan ‘panda-mania’ berikutan keluaran setem terbaharu yang meraikan kehadiran dua ekor panda, Xing Xing dan Liang Liang di Malaysia.

Kedua-dua panda comel yang dipinjamkan dari China sebagai simbol hubungan kukuh antara Malaysia dan China kini dipaparkan pada koleksi setem khas yang akan mula dijual di semua pejabat pos di seluruh negara mulai Rabu, 25 Februari 2015.

Pemangku Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Pos Malaysia, Azlan Shahrim berkata, koleksi setem dikenali sebagai Projek Kerjasama Antarabangsa Konservasi Panda Gergasi itu bertujuan meningkatkan kesedaran tentang kepentingan usaha-usaha pemuliharaan dan kepentingan hidupan liar dan kelestarian biodiversiti.

“Berdasarkan pengalaman sebelum ini, kami menjangkakan keluaran setem ini pasti menjadi rebutan orang ramai.

"Koleksi setem boleh dibeli secara atas talian di www.posonline.com.my melalui akaun Soda (Akaun Pesanan Deposit). Dengan mendaftar di Soda, orang ramai dapat menikmati kemudahan menerima keluaran setem dan produk filateli pada hari keluaran tanpa perlu beratur di pejabat pos," katanya.

Menurutnya, laman web itu juga membolehkan orang ramai mendapat maklumat terkini tentang keluaran-keluaran setem dan koleksi baharu dan yang akan datang.

Bagi setem panda tersebut, setiap lembaran mini dicetak khas menggunakan kertas gentian berbulu halus dengan ciri keselamatan dan dijual pada harga RM8 setiap satu.

Lembaran mini tersebut memaparkan panda jantan bergelar Xing Xing yang bermakna ‘Kemakmuran’ dan panda betina bergelar Liang Liang atau ‘Cantik’

0 Response to "Setem Panda Malaysia Bakal Dikeluarkan?"

Post a Comment