Manusia Tanpa Lubang Hidung


Manusia Tanpa Lubang Hidung | Memang lah agak pelik kan, kenapa mereka duk tutup lobang hidung. Setiap kaum berfahaman berbeza.. Admin pelik lah juga takkan sepanjang masa nak bernafas menggunakan mulut. Hahahaha. Fahaman masing-masing. Baca selanjutnya

Manusia Tanpa Lubang Hidung

Wanita suku India kumpulan Patani terpaksa mengharungi kepayahan dalam bernafas dan sebagainya kerana hidung mereka ‘dipaksa’ tutup kerana budaya pelik kaum tersebut.

Penyumbat berwarna hitam yang diperbuat daripada buluh lazimnya akan dipotong mengikut ukuran lubang hidung.Kemudian,penyumbat tadi disumbat kedalam rongga hidung sehingga tertutup kemas.Penyumbat hidung ini biasanya akan di ganti setahun sekali hingga saiz lubang hidung membesar dan berukuran diameter lima sentimeter atau bersamaan panjang ibu jari.
Bukan itu sahaja, satu tatu juga dilukis bermula dari dahi hingga ke dagu sehingga pihak wanita dari suku india india kelihatan hodoh . Budaya pelik ini berlaku kerana sebelum budaya ini dicipta, kaum wanita dari suku india kumpulan patani ini sering diculik dan dirogol kerana kecantikan mereka !

Jadi untuk membendung perkara ini dari terus berleluasa, tindakan menghodohkan mereka adalah jalan yang terbaik difirkan mereka. Apa yang anda fikir,wajar ?
Namun kini budaya tersebut sudah tidak diamalkan lagi

Nota : Setiap kaum mesti fahaman masing-masing. Apa pendapat korang ? minta cuba kongsi kan sedikit .

Sumber : tutuplubang


0 Response to "Manusia Tanpa Lubang Hidung"

Post a Comment