Sotong Gergasi Terdampar Di Pantai


Sotong Gergasi Terdampar Di Pantai | Bukan sekadar sotong ni je yang terdampar tetapi ada sejenis ikan denagn sebutan Oar turut terdampat .. yang pelik nya kedua-dua haiwan ni amat lah besar. nak tahu kenapa ? baca selanjutnya

Sotong Gergasi Terdampar Di Pantai

Berdasarkan saiz luar biasa, pakar berpendapat kedua-dua haiwan ini datang dari perairan Futaba, Jepun yang menempatkan pelantar nuklear Fukushima Dai-ichi.
Mengikut teori mereka, salah satu kesan daripada kemusnahan yang pernah berlaku di pelantar nuklear ini pada 2011 telah memberikan kesan pada saiz sesetengah hidupan laut.
Malangnya, ada antara hidupan gergasi ini hanyut mengikut arus lautan hingga memasuki perairan Amerika Syarikat sekaligus menimbulkan kebimbangan masyarakat setempat.
Pengurus Santa Monica Parks, Cynthia Beard, bagaimanapun meminta semua orang bertenang kerana hidupan laut gergasi tersebut sudah mati dan jika masih hidup sekalipun, ia berada di lautan dalam dan jarang menghampiri manusia.
                                                           ikan oar yang terdampar

Nota : Memang gila besar lah ikan dan sotong ni. kalau lah dapat buat masak ni, 1 Negeri kenyang ni. Hahah. apa pendapat korang tentang berita ni ?

1 Response to "Sotong Gergasi Terdampar Di Pantai"

  1. ini oarfish... ikan ni bayak lagi yang hidup selama ni dia hidup kat laut dalam cuma kdg2 je dia naik kat permukaan mungkin makanan dah x cukup. Ikan yang dewasa panjangnya boleh mencecah 50kaki.

    ReplyDelete