Kes Senior Ragging Junior Bo gel Di Universiti Putra Malaysia Trauma


Kes Senior Ragging Junior Bo gel Di Universiti Putra Malaysia Trauma | Tersebarnya sebuah video dan gambar apabila 7 orang perempuan di Ragging dan di paksa bo gel oleh 10 orang senior di UPM di anggap selesai. Baca selanjutnya

-

-
Kes Senior Ragging Junior Bo gel Di Universiti Putra Malaysia Trauma

7 pelajar Universiti Putra Malaysia (UPM) dakwa di 'ragging' oleh 10 orang pelajar senior sehingga menjatuhkan maruah mereka dengan melakukan perkara yang tidak senonoh di hostel universiti berkenaan.

Kejadian berlaku pada jam 4 pagi pada khamis lepas. 7 pelajar malang itu dipaksa berbogel dan hanya memakai seluar dalam sementara pelajar senior terbabit merakam gambar mereka menggunakan telefon bimbit. 

Mereka juga dipaksa menyentuh alat sulit masing-masing dan puti ng sambil menari mengikut rentak muzik. Lebih teruk lagi, pelajar terbabit dipaksa merokok dan jika ingkar, pelajar senior akan diapa-apakan. Tidak tahan dengan tindakan keji pelajar senior itu, 7 pelajar berkenaan membuat laporan polis di Balai Polis Serdang pada keesokan harinya. 

Ekoran dari kejadian memalukan itu, 7 pelajar malang itu berada dalam keadaan trauma dan enggan hadir ke kelas kerana bimbang akan diapa-apakan oleh 10 pelajar senior terbabit selagi tiada tindakan tegas dari pihak UPM bagi membendung kejadian itu yang terus berlaku.


Kes buli membabitkan 10 pelajar senior dan tujuh pelajar junior Universiti Putra Malaysia (UPM) Khamis lalu dianggap selesai selepas kedua-dua pihak bertemu dan memohon maaf atas kesalahan dilakukan.

Nota : Apapun pekara ini dah selesai tak payah nak besar-besarkan lagi. Pihak UPM pon dah ambil tindakan yang sepatutnya supaya pekara macam ini tidak berulang lagi.

Sumber

0 Response to "Kes Senior Ragging Junior Bo gel Di Universiti Putra Malaysia Trauma"

Post a Comment