DIDATANGI MIMPI NAMA INSYIRAH , TERUS MEMELUK ISLAM


Terpanggil untuk berkongsi sesuatu, bukan untuk merasa riak, Nauzubillah... tetapi sekadar renungan, betapa setiap manusia itu amat disayangi Allah tanpa mengira agama, usia... Segalanya KUN FAYAKUN.



INSYIRAH : Suatu nama yang sering kita dengar @ lihat pada nama anak-anak zaman moden sekarang. Tetapi tahukah anda, makna Insyirah itu sebenarnya ? Dan betapa besarnya impak nama itu pada pemiliknya?


Nabi Muhammad S.A.W bersabda : “Barangsiapa membaca surah Alam Nasyrah, seperti ia mendatangi aku dan aku mengambil kesempatan maka menjadi suatu kelapangan daripadaku”.

Barangsiapa membiasakan membaca surah Alam Nasyrah selesai mengerjakan solat fardhu, nescaya Allah permudahkan urusannya serta dimudahkan segala keperluannya dan dimudahkan rezekinya. Sesiapa yang membacanya nescaya Allah turut melapangkan dadanya serta dijauhkan daripada segala kesukaran dalam segala urusannya. Dihilangkan segala sifat kesal dan jemu, serta mendatangkan rajin dalam mengerjakan ibadat.

Barangsiapa membaca Alam Nasyrah sembilan kali sesudah solat fardhu nescaya Allah akan menjauhkan daripada kesempitan hidup dan dimudahkan rezeki dalam segala urusan. Insyaallah.

Nama sebelum memeluk agama islam PAMELA , admin tetibe teringat pamela anderson . 
Jangan marah , gurau sahaja .

Sebelum saya memeluk Islam, saya pernah bermimpi, didatangi oleh seseorang yang sungguh indah rupa parasnya. Diserunya nama Insyirah pada saya, seolah-olah memanggil saya dengan nama tersebut. Bila ditanya kenapa memanggil saya dengan nama Insyirah, dia menjawab "Aku diamanahkan oleh Allah Tuhanku, memberikan nama Insyirah padamu" . Setelah bangun dari tidur, saya terpinga-pinga, kenapa nama itu diberikan??? Tengah hari tu saya bergegas ke Kedai Buku dan terus menyelak Buku Nama-Nama Islam. Terus terpaut pada maksud nama itu : KEGEMBIRAAN DAN KETENANGAN HATI. Saat itu saya tidak was-was, inilah saat yang dinantikan. Saya memeluk agama Islam tercinta ini tanggal 9/7/99, dengan hanya melangkah kaki seperti nekad terdorong terus ke Masjid Sultan Salahuddin Shah Alam.

Sedikit-demi sedikit saya mempelajari Al-Quran, hinggalah suatu hari saya terpandang suatu Surah iaitu Al-Insyirah. Berulang kali saya membacanya...tenang, dan apa yang terbeban difikiran pasti terungkai. Sehingga ke hari ini, fadhilat terbesar yang saya perolehi dari Surah Al-Insyirah ialah, Allah senantiasa memberikan petunjuk dan jalan keluar untuk setiap masalah yang menimpa...Dugaan demi dugaan menimpa..tapi saya Yakin..Allah sentiasa menguji agar saya terus dapat memperbaiki diri, terus menjadi Muslimah yang tabah..Insyaallah .

Hasil coretan ini benar berlaku dan bukan rekaan , semoga lebih ramai lahir umat islam .
P.Malam love u sahabat :)

0 Response to "DIDATANGI MIMPI NAMA INSYIRAH , TERUS MEMELUK ISLAM "

Post a Comment